marți, 4 august 2009

La doctor

Daca tot am vorbit despre mersul la biserica versus plati, sa va spun ce simt si ref la doctori :
Ura efectiv, mi se pare grotesc si inuman, sa ma duc la doctor si sa ii dau spaga ca sa ii ia mamei tensiunea de exp.
Sa nu va mai povestesc despre experienta traumatizanta pentru mine, cand am fost nevoita sa o internez pe mama si sa ma duc la fiecare asistenta sa ii strecor in buzunar spaga ca sa se uite la mama, sau sa imi dea voie sa intru in spital oricand ( ca avem si serviciu si diverse altele ), sau sa dau bani grei si sa ma rog de ele plangand sa nu o puna intr-un pat de unde scosesera cu mila cu sila o babuta care probabil nu avea bani de spaga si sa o puna pe mama in asternuturile in care statuse biata femeie .. care nu stiu ce boala avea .. stati linistiti datorita spagii, m-au lasat sa o las pe mama pe un scaun sa iau un taxi sa fug acasa si sa iau alte asternuturi si sa le pun pe patul de spital ( ma intreb si azi ce s-o fi intamplat cu batranica aia care o dadusera jos din pat - am intrebat, si asistentele mi-au zis ca o externasera ca trebuia sa plece oricum .. probabil daduse toti bani de pensie, ce sa mai stea ). Sa nu va mai spun sentimentul mizerabil pe care l-am incercat pe care dupa n zile mi-au spus ca mama are nu stiu ce, si trebe neaparat medicamentul x, dar ce sa vezi, spitalul nu il are si trebe sa il cumpar si m-am dus sa il cumpar ( nu va mai spun la ce pret ca am simtit ca lesin in farmacie ). si etc etc etc
Ca acum dupa n ani .. cineva .. sa nu se poata duce la control daca nu are n suma in buzunar pt doctora si asistenta
Mi se pare degradant, m-a desfintat ca fiinta umana si ca om care plateste dari la stat o viata si n .. pentru ce ? pentru inca o umilinta in plus
Sa nu va mai spun ca m-am dus o data la doctora mea ( care dealtfel e o femeie destul de draguta ) si avea program pe usa 08.00 - 12.00 si am fost specific la 8 ca sa am timp sa ajung si la birou si la ora 10.00 dansa nu ajunsese. Nu ma gandeam la mine, da imi venea sa omor pe cineva uitandu-ma in jurul meu si vazand batrani asteptand linistiti sa vina doctora, unii cu baston, altii cu cadru din ala metalic, altii aproape lesinati de neputinta dar asteptand umili si cand am facut un gest sa o sun pe doctora sa vina mai repde stiti ce au spus ? oo nu, nu suna sa nu o superi pe doamna doctor ca cine stie ....
Degradant, pentru noi , pentru mine, pentru oamenii aia care stateau la coada si ma uitam la ei si nu imi venea sa cred .. au fost si ei tineri ca si noi, au avut vise, sperante au avut emotii cand s-au dus la scoala prima data si in prima zi de munca, au fost si ei miri si mirese, au ras si au plans la fel ca si noi si au trait o viata ca sa avem si noi generatia de dupa ei o viata .. si pentru ce ? Sa ajungi un .. nici nu am cuvinte... sa stai pe un hol rece asteptand un medic sa iti dea un medicament ca te doare spatele de nu mai poti si ce sa vezi .. dupa o viata de munca, zambete, eforturi si chin .. nu iti poti permite sa ti le cumperi ..
Este jenant, strigator la cer si daca si noi, generatia noastra, acceptam asta ... deja prefer sa vina sfaristul lumii pentru ca nu meritam altceva ...

0 comentarii:

Trimiteți un comentariu